התחברות לאתר



הרשמה | שכחת סיסמה?

כתבות אחרונות

ממיר  Mi Box

ממיר  Mi Box

נכתב ע"י: motymi
בתאריך: 13:28 13/10/18

שי צברי בפיטריה 10/3/16

שי צברי בפיטריה 10/3/16

נכתב ע"י: tamar30
בתאריך: 12:44 15/03/16

החליל והלבנה

החליל והלבנה

נכתב ע"י: יובל אראל
בתאריך: 20:02 27/01/16

מירב הלינגר  - במבט אחד כחול

מירב הלינגר  - במבט אחד
כחול

נכתב ע"י: גיא טנא
בתאריך: 14:44 31/12/15

בלב ים

בלב ים

נכתב ע"י: motymi
בתאריך: 23:49 30/12/15

ארז לב ארי בפטריה 25/12/15

ארז לב ארי בפטריה 25/12/15

נכתב ע"י: tamar30
בתאריך: 14:06 28/12/15

יהודית רביץ בזאפה ירושלים

יהודית רביץ בזאפה
ירושלים

נכתב ע"י: tamar30
בתאריך: 18:23 23/12/15

Benjamin Esterlis- The Blue Bay

Benjamin Esterlis- The Blue Bay

נכתב ע"י: גיא טנא
בתאריך: 5:40 14/12/15

Hoodna Afrobeat Orchestra – Let Go

מאת: גיא טנא, נכתב ב17:52 - 28/05/2015, עודכן ב17:55 - 28/05/2015

קחו נשימה, זה יהיה ארוך: איתמר בן יקיר בחצוצרה, אילון רון בחצוצרה, אנטון פאלקו בסקסופון אלט, אילון טושינר בסקסופון טנור, לירון גוליר בטרומבון, אלעד גלרט בסקסופון בריטון, אילן סמילן בגיטרה שכתב את רוב השירים, יאן איילון בגיטרה, ליאור רומנו בקלידים, אמיר שדות בבס, מתן אסייאג בתופים, רני בירנבאום בכלי הקשה, מיכאל דעבול בכלי הקשה ואיתי רזניק בכלי הקשה, כל אלו יחד מהווים את ההרכב         

Hoodna Afrobeat Orchestra אשר בדיסק הבכורה שלו Let Go עשוי להפוך למרענן הרשמי של הקיץ הישראלי הקרוב.

ההתחלה, עם צלילי לואו פיי מהקלידים של ליאור רומנו, מבטיחה מיד שמשהו יצירתי ומיוחד מתעתד להגיע, כלי ההקשה והגיטרה של אילן סמילן מצטרפים ובמהרה, Boorekas Las Vegas של סמילן ורומנו, שוטף אותנו, עדינות עדינות, בDNA של ההרכב ושל האלבום: ג'אז שמח, תוסס, אופטימי עם יסודות קצביים מהמרחב האפריקאי והרבה הומור שנובע מהצלילים כמו הז'יטונים מהבורקסים ב"סיזר פאלאס"...

Let Go, שיר הנושא שנכתב ע"י חבר ההרכב לשעבר גיל ליבני שעזב לברלין ובוצע ע"י אלרן דקל , כבר מעלה הילוך בדומיננטיות של כלי הנשיפה (ששה נשפנים) והטקסט חריף : "you think you know best who to kill, we ask you let it go ! " פראזת הגיטרה החוזרת ובס נפלא של אמיר שדות עוזרים לשיר להישמע המנוני בלי להפוך אותו לטרחני. טרחנות אינה חלק מהעניין באלבום הזה גם כאשר מבקשים להעביר מסר.

לאחר קאבר פאנקי במיוחד ללהיט הוותיק של מחמוד אחמד Belomi Benna, ממייסדי הז'אנר המדובר של אתיו- ג'אז/ ג/אז אתיופי, מגיע הקטע Alemitu בו, שוב מגיעים שבחים לשדות וסמילן על הגיטרות שיחד עם הפרקשניסטים בירנבאום, דעבול ורזניק מחזיקים בסיס קצבי המיועד לאפשר לנשפנים להמריא בכיף השמיימה. עושר כלי הנשיפה מאפשר להרכב לשחק ולתמרן בין הרמוניה למלודיה וליצור קטעים שלא מותירים אותך אדיש לרגע.

ב Violence של אודי רז, חבר הרכב נוסף שעזב נשמע שהקלידים תופסים מקום דומיננטי יותר והקטע נשמע כמו פסקול נושא לסדרת / סרט קאלט אמריקאי משנות השבעים פלוס טוויסט יצירתי טרנטינואי במיוחד..אהבתי מאד. עוד קטע, שיר במקרה זה, מצויין הוא Magiq Kiss שהולחן ע"י סמילן(כך במקור), המארח את קרולינה הנפלאה שכתבה את המילים ,שנשמעת רעננה ומזככת כפי שנשמעה ב Funset לפני כעשור.קותימאן בסולו קלידים מופלא מתארח ומזכה אותנו. לעיתים הקטע נשמע כמו הומאז' של ההודנות לאורחת ולי זה רק הוסיף...

הקטע Africa 3 ש (לכאורה) חותם את האלבום, מביא גם צלילים מערב אפריקאים אל התלכיד ההודני מחד ונותן גם ביטוי סולני לכלי הנשיפה שעל פי רוב מתבטאים באוניסון.

השיר Taboo שנכתב מרגריטה לקוואנה חותם את האלבום במסתוריות ולכם אשאיר את ההתרשמות מהקליפ הבא:

אלבום הבכורה של Hoodna Afrobeat Orchestra הוא בדיוק מה שהמאזין הישראלי אוהב: הנאה, פשטות (לכאורה כמובן..), צבעוניות וחום. עד כמה הנגישות של האלבום תתקיים? זה כבר עניין לעורכים מוסיקלים ואילוציהם..מבחינתי, יופי של אלבום (שייכנס לרכב על מנת להישאר).



פרגן לאתר בילויים

בילויים